E-kaubanduse mured ja rõõmud

Categories Arvamus, Varia
0
Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on Twitter

Inimeste ostuvõimalused on tänapäeval väga mitmekesised. Lisaks tavapoodidele kogub järjest enam populaarsust online kaubandus – nii kodumaised kui ka välismaised e-poed. Antud uuringu on läbi viinud Statistikaamet ning võrreldes 2014 aastaga oli 2015 aastal internetipoode kasutanud 10% enam tarbijatest.

Põhjused, miks kasutatakse e-kaubandust, on suurem valikuvõimalus, mugavus, hinnavõrdlus ning tihti on e-poest ostes kaup ka soodsam. E-poest on võimalik isegi osta telefoni rakendusi kasutades, mistõttu ei pruugi inimesel olla isegi arvutit. Samuti on e-kaubanduses võimalik lugeda inimeste tagasisidet teatud toote kohta, mida soovitakse osta.

E-poode on üle terve maailma väga palju ning seetõttu on olemas ka teatud ohud, mida tuleks meeles pidada:

  • e-poe taustauuring (kas välismaine e-pood saadab kaupa Eestisse, kuidas antud poe kliendid on rahul kauba- ja tarnega, millised on maksetingimused jne.);
  • kas kodulehel on olemas ettevõtte andmed, juhul kui Sa sooviksid ettevõtte poole pöörduda mõnes küsimuses;
  • kauba tagastamise võimalused (kuna e-poest ostes ei pruugi kaup reaalselt olla selline, nagu ette kujutati, siis kas on võimalik kaup tagastada);
  • kuidas tagastusraha Sinuni jõuab (kas kantakse raha arvele tagasi või tuleb leida asendustoode ning millised on sel juhul tarnetasud),
  • kauba tarneaeg (kas kaup jõuab Sinuni selleks ajaks, kui sa seda vajad);
  • uuri võimalike lisakulude kohta;
  • kas kaubal on garantii ja kuidas see toimib;
  • vaata täpselt, mida hind sisaldab (millist kaupa/kaupu);
  • internetist ostes hoia alles kogu teave (meilivestlus, arve vm), kuni kauba saabumiseni.

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga