Tarbimislaenu kasutatakse enim ootamatuste lahendamiseks

Share on FacebookTweet about this on Twitter

Keskmine kiir- ja tarbimislaenu taotleja ehk alternatiivse laenutoote võtja ei ole vastutustundetu kulutaja, vaid kasutab seda ootamatute kulutuste katmiseks, näitab BestCredit värske laenukäitumise uuring.

Uuringust selgus: tarbimislaenu kasutatakse enim ootamatuste lahendamiseks.

Iga neljas laenuvõtja kasutas alternatiivset laenutoodet või järelmaksutoodet ootamatute väljaminekute katmiseks. Iga neljas laenu võtnu on kasutanud seda ajutise makseraskuse leevendamiseks, et mitte panga laenumaksega hilineda. Iga viies on kasutanud seda suuremate ostude rahastamiseks. Lisaks ootamatute kulutuste ja suuremate ostude rahastamisele kasutati tarbimislaene enam veel kodu remontimiseks ja sõiduki ostuks.

96% kiir- või tarbimislaenu võtjatest tuleb tagasimaksetega suuremate probleemideta toime,“ rõhutas BestCredit OÜ juhataja August Käära. „Kümne aasta eest seostusid nö sms-laenud peamiselt vastutustundetu kulutamisega, sest tarbijatel polnud selliste laenutoodetega kogemust ja pakkujate seas oli palju avantüriste. Täna on tarbijad vastutustundlikumad ja kõik tõsiseltvõetavad laenuandjad järgivad laenuandmise head tava.

Käära sõnul tähendab laenuandmise hea tava eeskätt seda, et laenutooteid pakkuvad ettevõtted ei püüa kergemeelset klienti ega müü inimesele laenutoodet, mida see ei suuda endale lubada. „Mingi protsent laenudest jääb alati probleemseks, aga üldjuhul pole põhjuseks kergemeelsus või hoolimatus, vaid ootamatud sündmused mille eest keegi kaitstud pole,“ lisas Käära. 

Kallimate ostude tegemiseks kasutavad alternatiivseid laenutooteid peamiselt noored (vanuses 18-24), ootamatute kulutuste katmiseks enim aga vanemaealised (65 ja rohkem eluaastat). Mitte-eestlased on julgemad laenuga reisima, eestlased kasutavad sagedamini laenutoodet kuu lõpus toimetulekuks.  

Uuringust selgus: juba pooled tarbimislaenu võtjad pöörasid pankadele selja.

Pea pooled tarbimislaenu- või järelmaksu kliendid eelistavad pankadele laenuettevõtteid, selgus BestCredit OÜ värskest laenukäitumise uuringust.

Inimestest, kes on viimase kolme aasta jooksul kasutanud alternatiivseid laenutooteid või järelmaksu, võttis 49% selle panga asemel mujalt laenuettevõttest. „Laenuandmise hea tava on krediidipakkujate turgu kõvasti puhastanud, ning uuring näitab et ka tarbijad tajuvad seda,“ selgitas BestCredit OÜ juhataja August Käära. 

Käära kinnitusel eelistas 60% laenu- ja järelmaksuvõtjaid laenufirmat pangale kiirema otsustuse ja lihtsama asjaajamise tõttu. „Vaid iga viies pöördus krediidiettevõttesse põhjusel, et pank oli tema laenusoovi tagasi lükanud,“ rõhutas Käära. Peamiselt võetakse kiir- või tarbimislaen või järelmaks mujalt kui pangast kiirema asjaajamise tõttu. Inimestest, kes on kolme aasta jooksul võtnud või kaalunud võtta kiir- või tarbimislaenu või järelmaksu, on eelistanud laenufirmasid kiire (37%) ja lihtsa (23%) asjaajamise tõttu. Pangast laenu mittesaamine on põhjustest alles kolmandal kohal.

BestCredit OÜ laenukäitumise uuring analüüsis 1000 eestimaalase laenukäitumist, sealhulgas mujalt kui pangast võetud laenude kasutamist. BestCredit OÜ on sotsiaalselt vastutustundlik ettevõte, kes pakub ettevõtetele ja eraisikutele finantseerimistooteid 2012. aastast. 

 

 

 

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga